Velkommen

Her vil jeg blogger om min store hobby, nemlig kager!!

torsdag den 28. juni 2012

Mine forældres Sølvbryllupskage 23.06.12

I lørdags var vi til sølvbryllupsfest ved mine forældre, og jeg havde lovet at stå for desserten, så selvfølgelig skulle de have kage.

Kagen havde været planlagt i flere månder, og jeg var både spændt og meget nervøs over at skulle lave den.

Da kagen ikke havde mulighed for at komme på køl, vi fejrede festen på Mågen, en af hjejlebådene, og derfor måtte der ikke være flødefyld i kagen, så istedet lavede jeg en Hindbærfrosting og kom imellem marzarinbundene og chokoladebundene. Bundene var stinket med mandellikør for at gøre dem mere saftige.

Kagen var stor, som i rigtig stor! den vejede lidt over 15 kg, så kunne ikke engang selv løfte den, dette måtte jeg have min forlovede til, og stakkels ham, for jeg var så nervør for om den nu skulle vælte eller alverdens andre ulykker.

Transporten var heller ikke sjov, selvom det kun drejede sig om ca. 5 km. Jeg sad med den på skødet, da jeg ikke turde komme den i bagagerummet, og da den skulle om bord på båden, skulle vi ind af en gyngende og lille landgangsbro, ikke sjovt! -MEN den overlevede hele turen, og var utrolig lækker, fik mange roser for den. Og det vigtigste, mine forældre var lykkelige for den, og satte stor pris på alt det arbejde jeg havde lagt i den.

Jeg fik desværre ikke taget nogle ordenlige billeder af kagen, da jeg var ret stresset, men vi taget nogle om bord på båden, og inde jeg smed den i køleskabet herhjemme.

Kagen endte ikke helt ud som jeg havde planlagt, man har altid et billede i hovedet af de kaer man laver, men det er sjældent man rammer det 100%






Jeg vil lige slutte af med et par billeder af mine dejlige forældre, der selvfølgelig skær det første stykke.




Og lige til aller sidst... der var en af gæsterne der var så søde at sende mit dette billede af hele dessert tallerken, som bestød af vanilieflødeis og friske danske jordbær, der var også hindbærcolis til ,em tror ikke lige denne gæst nående af få det.





1 kommentar:

  1. Camilla den er virkelig virkelig flot og jeg kan enormt godt lide dit farvespil indeni kagen også - det ser kanon godt ud. Den hindbærfrosting du har brugt hvordan har du lavet den ? Og bogstaverne hvilken skrifttype er det ?
    Meget meget flot og elegant kage - din forældre må have været meget glade og stolte :-)

    SvarSlet