Velkommen

Her vil jeg blogger om min store hobby, nemlig kager!!

mandag den 18. juni 2012

Mathilde's Cupcakes, og afprøvning af Funcakes Botercreme

 I går skulle jeg afprøve Funcakes Botercreme, og Mathilde ville gerne hjælpe til...

Det skulle jo bruges til noget, så derfor bagte vi lige nogle hutige vaniliemuffins, også bestemte Mathilde ellers faver op pynt...



Lidt om Funcakes Botercreme
Det er virkelig nemt at lave, og man skal kun bruge 4 ingredienser: mix, flormelis, vand og usaltet smør

Det ligner og smager næsten helt lige som IMBC, så det er jo virkelig et plus!

Efter hvad jeg kan læse mig frem til på de hollandske forums, så egner det sig ikke til at smøre kager op med, da det vil smeltet fondanten en smule, så det er NO GO! øv 

men.... det er helt perfekt til at lave swirls på cupcakes! -det holder virkelig fint facon, det er nemt at farve og har en fin glans (igen ligesom IMBC)

Desuden har jeg prøvet mig lidt frem med at tilsætte smag, og prøvede med hindbærpure (gav hindbærene 3 minutters opkog, sigtede alle kernerne fra, og i fryseren til det var godt koldt), og det kan man sagtens, den holder stadig fin facon og smager nu endnu bedre.
Vil også forstille mig at det smager dejligt med knust Daim, chokolade, vaniliekorn, ja og sådan kan man jo blive ved...

Er ihvertfald glad for jeg vil prøvet det. Syntes tit at IMBC'en driller, så er det her jo et dejlig og nemt alternativ, som i øvligt også smager dejligt. Derudover er det jo ikke sæligt dyrt 

4 kommentarer:

  1. Hej Camilla. Hvor er den fin din blog :-) Og hvor skal jeg da også bare prøve det Botercreme.
    :-) Michaela

    SvarSlet
  2. Tak Michaela :) Ja det kan du ihvertfal sagtens gøre, er ikke sidste gang jeg vil bruge det.

    Sendte resten af kagerne med mandan på arbejde, og der kom rigtig gode tilbagemeldinger.

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Rigtig god blog med masser af meget smukke kager.

    Smager cremen meget af smør?

    Hilsen
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila
      Syntes faktisk ikke jeg kunne smage smørret, og slet ikke efter jeg kom hinbærpure i. Den var rigtig lækker, og mindede slet ikke om en smørcreme som man kender den. Hvis Du har prøvet at smage en IMBC (Italian Meringue Buttercream) er den meget som den. Meget let og rund i både samg og konsistens,

      Slet